BOTOS ÉVA egy amazon. A diploma után hosszú évekig ugyanannál a színháznál játszott nagy és kisebb szerepeket, majd egyszer csak kibillent ebből biztonságos helyzetből és szabadúszóvá vált. Meghatározó közös munkánk az Edith és Marlene című előadás, melynek szinte a teljes alkotógárdáját Éva vonzotta be a nagy terv megvalósításába. Mert tudta, hogy neki van dolga Piaffal, és ha az élet nem hozza magától, akkor elébe kell menni, és meg kell teremteni a helyzetet. Teremtés – ez az, amiben Botos Éva nagyon jó. Az évek múlásával egyre határozottabban vágott bele színházi műhelymunkákba, rendezni kezdett. A „Két magas nő meg ő” és „A kis herceg” is a Manna égisze alatt született. Mára olyan biztonsággal mozog ezen a pályán, hogy nemcsak átírja Csehovot, de a megvalósításban producerként – meg közben színészként, rendezőként, tervezőként – is működik. Botos Éva varázslatos erejű nő, különleges teremtő erővel. Aki egyszer látta színpadon játszani, az nem felejti el.

Mi jut eszedbe először a Mannáról?

GáspárAnna, a Manna vezetője, az Új Színház stúdiósa volt, és már akkor is éreztük, hogy erős és határozott leány, tele ambícióval. Először az “Én egy szemüveges kisfiú” című előadást támogatta, játszott is benne, és az az empátia, szakmaiság és értékképviselet felkeltette mindannyiunk figyelmét. Körülötte mindig nyugalom volt, minden felvetett kérést, kérdést higgadtan megoldott. Ez az első Mannás élményem :).

Hogyan mondanád el egy ismeretlennek, hogy mit csinál a Manna, hogy a Te életedben, szakmádban milyen szerepe vannak ennek az ernyőszervezetnek?

A Manna felkarolja a valódi hittel és bősz elszántsággal képviselt álmokat, lehetőségei szerint. Viszont higgadt őszinteséggel szembesít a valósággal, beszél az “álom” ésszerű kivitelezéséről, és anyagilag is megbízható tervet vázol fel a megvalósításhoz. Korrekt és szerelmes.

Sokat beszélünk „független színházról”, szerinted van olyan, hogy „független színész”? Te minek tartod magad?

Függő színésznek. Csapat, szellemiség, álomfeladat és nézői szeretet-függő. És nem vagyok hajlandó elvonóra menni!!

Sajnos most elkerülhetetlen a kérdés. A hirtelen megváltozott kulturális finanszírozás hogyan érinti közvetlenül a Te életedet?

Minden művész a saját belső világában szeret álmodozni, mozgósulni 0-24-ben. Most felébresztettek és reagálni kell. Nem magamért, hanem a menekülőútért, ami bizonyos lelki alkatú emberek számára az egyetlen kapcsolódási lehetőség a világgal. És ahogyan a fák oxigént termelnek, a művészet is alapvető életfeltételt teremt embertársaink és önmagam számára. A hirtelen megváltozott kulturális finanszírozás hirtelen, és hosszútávra megváltoztathatná az életemet, ha hirtelen természetű és mások által finanszírozott lélekkel rendelkeznék. De én átgondolt vagyok és szabad.

Hogyan látod magad 10 év múlva?

Szerelmes 54 éves kamaszlánynak:))

Ha most üzenhetnél a 10 éves énednek, mit mondanál neki?

Éva, jól döntöttél 10 éve, amikor a középpontod erősítését tűzted ki életfeladatul! Az önazonos emberen nem lehet fogást találni!