“A történetmesélés számomra alapvetően találkozás két ember között” – interjú

2019. október 14.|

Október végén, 22-én láthatjuk a Manna Produkció és a Bethlen Téri Színház közös, pályakezdőknek indított “Találkozások” programja keretében a Sebastian Cortés rendezte Dajkamesét a Bethlen Téri Színházban. A rendezővel beszélgettünk a mesélés, a történetmondás szerepéről, a személyes élettörténet darabot írni képes hatásáról, a találkozás és a színház azonosságáról, valamint a monodrámák intimitásáról…

VALCZ(R) – A BRAND, ÉS AKI MÖGÖTTE VAN

2019. szeptember 30.|

Valcz Péter leginkább színházrendező, miközben színész, filmrendező, tanár, aktivista és asztalostanonc is egyszemélyben. Független színházi alkotóként boldogulni manapság maga a nagybetűs bizonytalanság.

Brand-építés Valcz-módra

2019. szeptember 25.|

Hogy mi a Valcz® Napok? Egy független színházi rendező brand-építő kampánya. Valcz Péter október elején lesz 35 éves, és úgy döntött, hogy ezt a jeles évfordulót azzal ünnepli, hogy megosztja a nagyközönséggel szabadúszó pályafutásának megtekinthető állomásait. Valcz Napok, szeptember 25. – október 9.

“RENGETEG GONDOLATUNK, PROBLÉMÁNK VAGY SEJTÉSÜNK KIBESZÉLHETETLEN” – INTERJÚ ZOLTÁN ÁRONNAL

2019. február 27.|

A rendhagyó produkció a Találkozások Tehetségprogam keretében született két fiatal rendezőnő, Gelencsér Anna és Dézsi Fruzsina nyertes pályamunkájaként a Manna támogatásával. Az előadásról, mely hosszú idő után márciusban újra műsorra kerül a Bethlen Téri Színházban, az egyik alkotót, Zoltán Áront kérdeztük.

„Mindent merünk és mindent akarunk”

2019. január 14.|

Olyan tripen mennek végig a színészek, ami közben nem nagyon lehet megpihenni… Január 10-én mutatják be a Mozsár Műhelyben – Fodor Annamária rendezésében, Kakasy Dóra és Bercsényi Péter főszereplésével – az Ég és nő között című „színpadi mozaikot”, mely „a férfiról és a nőről” szól – tizenkét képben.

Anya–lánya, lánya–anyja | Az utolsó tűzijáték / Bethlen Téri Színház

2019. január 12.|

Kegyetlen le- és elszámolás a talányos című bemutató a Bethlen Téri Színházban. Az utolsó tűzijáték a családi kapcsolatok erodálódásáról beszél, hétköznapi dialógusokban, amelyekből a néző csak a történet legvégére alkot valami – talán nem is egészen pontos – képet. Mindenesetre a marosvásárhelyi rendező, Csábi Anna nagyszerű lehetőséget teremtett két különböző generációhoz tartozó, remek színésznek.