a Manna és a Független Színművészetért Alapítvány közös produkciója Előadja: Hegedűs D. Géza Írta: Gabriel García Márquez Fordító: Székács Vera Rendezte: Vörös Róbert Mikor és hol látható a Manna és a Független Színművészetért Alapítvány közös produkciója Előadja: Hegedűs D. Géza Írta: Gabriel García Márquez Fordító: Székács Vera Rendezte: Vörös Róbert Mikor és hol látható Még sejtelme sincs róla, hogy ezzel kezdődik el életének eddigi legszenvedélyesebb időszaka… A közismert és megbecsült újságíró egy ajtó előtt áll. Keze a kilincs felé nyúl. Vajon mi hozta ide? Sosem szűnő férfiassága? Nosztalgia? Hiány? Az elszalasztott lehetőségek szelleme? Ebben a pillanatban nyomja le a kilincset. A Nobel-díjas Gabriel García Márquez világhírű regénye alapján. “A kilencvenedik születésnapomra azt az ajándékot találtam ki magamnak, hogy egy szűz kamaszlánnyal töltök egy szenvedélyes éjszakát. Eszembe jutott Rosa Cabarcas, egy titkos találkahely tulajdonosnője, aki értesíteni szokta a jobb ügyfeleit, ha akadt egy feltálalható primőrje. Sem az ilyen, sem a másféle obszcén csábításainak nem engedtem soha, de ő nem hitt az elveim tisztaságában. Az erkölcs is csak idő kérdése, mondta egy kaján mosollyal, majd meglátod.” /részlet Gabriel García Márquez regényéből/ Azok a boldog kilencvenes évek (kutszelistilus.hu) Mélységek fölé táncol, messzeségekbe dob (kultura.hu) FOTÓGALÉRIA Fotók: Kállai-Tóth Anett
ROZSDA, AVAGY MINDEN VÉRÜNK BENNE SZÁRAD
Andrea2020-11-13T13:33:26+01:00a Manna, a FÜGE és a Szkéné Színház közös produkciója Szereplők: Becky: Rainer-Micsinyei Nóra Anna: Bata Éva Guy: Baki Dániel Ben: Hajdu Péter Mick: Dióssi Gábor Zenél: Bakai Márton Látvány: Csomor Katerina, Szabó Márton István Fordító: Horváth János Antal Zene: Bakai Márton A rendező munkatársa: Tóth Hajnalka Produkciós vezető: Gáspár Anna Rendező: Horváth János Antal Mikor és hol látható a Manna, a FÜGE és a Szkéné Színház közös produkciója Szereplők: Becky: Rainer-Micsinyei Nóra Anna: Bata Éva Guy: Baki Dániel Ben: Hajdu Péter Mick: Dióssi Gábor Zenél: Bakai Márton Látvány: Csomor Katerina, Szabó Márton István Fordító: Horváth János Antal Zene: Bakai Márton A rendező munkatársa: Tóth Hajnalka Produkciós vezető: Gáspár Anna Rendező: Horváth János Antal Mikor és hol látható „Nem értem, mi történik velünk. Sajnálom, hogy végig kell nézned.” Becky és Anna birkapásztorok. A világon semmi máshoz nem értenek, de ehhez nagyon. A sors mégis ellenük van. Családjuk eltűnik mellőlük, ki a halálba, ki a messzeségbe menekül. A legkevésbé sem számítanak arra, hogy a segítség egy sehonnan jött csavargótól érkezhet, aki megváltoztatja az életüket, pont eléggé ahhoz, hogy egy kicsit másképp lássák a földet, ami a lábuk alatt, és az eget, ami a fejük felett van. A Staféta-nyertes előadás Simon Longman izgalmas szövegvilágú, vibráló színművének magyarországi bemutatója, amit 2018-ban a londoni Royal Courtban mutattak be. A darabért Longman [...]
MIT TENNÉL, HA MA MEGHALNÉK
Andrea2020-11-16T12:13:32+01:00a Manna a Nézőművészeti Kft és a Másik oldal közös produkciója Szereplők: Anya: Horváth Lili Fiú: Varga Ádám Szomszédnő: Simkó Katalin Intézetis, szomszéd, ügyvéd, főnök, eladó: Katona László Dramaturg: Gyulai Eszter Jelmez: Béres Mónika Rendezőasszisztens: Balogh Zsuzsanna Produkciós vezető: Gáspár Anna, Farkas Róbert Rendező: Gergye Krisztián Mikor és hol látható a Manna a Nézőművészeti Kft és a Másik oldal közös produkciója Szereplők: Anya: Horváth Lili Fiú: Varga Ádám Szomszédnő: Simkó Katalin Intézetis, szomszéd, ügyvéd, főnök, eladó: Katona László Dramaturg: Gyulai Eszter Jelmez: Béres Mónika Rendezőasszisztens: Balogh Zsuzsanna Produkciós vezető: Gáspár Anna, Farkas Róbert Rendező: Gergye Krisztián Mikor és hol látható A gyermekként hiperaktívnak diagnosztizált Eric – édesapja halála után – egyre vadabbá és kezelhetetlenebbé válik. Veszélyes viselkedése miatt édesanyja speciális iskolába küldi, ahol ADHD-val kezelik. Három évvel később, botrány okozása miatt eltanácsolják az intézetből, így az anya kénytelen magához venni fiát, remélve, hogy közösen új életet kezdhetnek. Az előadás egyszerre szól az anya és a fiú közötti különös kapcsolatról, és arról, hogy el tudjuk-e fogadni, hogy a másik ember puszta léte kizökkent a komfortzónánkból. Létezik-e felmentés egy anya számára, aki alkalmatlan jó anya lenni? Lehetséges-e egyáltalán jól szeretni? Tehetünk-e bármit is egy másik emberért? Vagy muszáj szembenéznünk sorsunk felett gyakorolt saját felelősségünkkel? „Minden anyának sikerül! Nekem miért nem? Mi a baj velem? Azt mondják, akkor komoly egy betegség, ha [...]
SZERETETT VEZÉRÜNK
Andrea2020-11-16T12:39:52+01:00a Manna, a Terminál Workhouse és a Szkéné Színház közös produkciója Játsszák: Fazekas Júlia, Gerlits Réka, Kálóczi Orsolya, Molnár Gusztáv, Mészáros András Díszlettervező: Valcz Péter Jelmeztervező: Makány Márta Zeneszerző: Rozs Tamás Mozgás: Elek Ányos Fénytervező: O. Horváth Sári Rendezőasszisztens: Balogh Zsuzsa Produkciós vezető: Gáspár Anna Rendező: Valcz Péter Mikor és hol látható a Manna, a Terminál Workhouse és a Szkéné Színház közös produkciója Játsszák: Fazekas Júlia, Gerlits Réka, Kálóczi Orsolya, Molnár Gusztáv, Mészáros András Díszlettervező: Valcz Péter Jelmeztervező: Makány Márta Zeneszerző: Rozs Tamás Mozgás: Elek Ányos Fénytervező: O. Horváth Sári Rendezőasszisztens: Balogh Zsuzsa Produkciós vezető: Gáspár Anna Rendező: Valcz Péter Mikor és hol látható A szomszéd múltjával mindig könnyebb szembenézni. Lássuk csak: Bukarest, 1987. Daniel Bănulescu valós személy. Ahogy Nicolae Ceaușescu is az. Daniel egy fiatal író. Csau egy idős diktátor. Felkéri Danielt, hogy írjon egy regényt. Egy regényt, amiről csak akar. De olyan legyen, amitől mindenkinek leesik az álla. Harmincegy napja van rá. Daniel kipenderül az értelmiségi semmittevésből, és alkotni kényszerül. De hol Csau van, ott Csau van – nemcsak a szaunában, az égő gyufában, a tolvaj poharában, nemcsak Daniel konyhájában, a párkapcsolatában, nemcsak a felkérésben, ott van a megértésben, az egyházban, a díjátadásban, nemcsak az ellenállásban, de a passzivitásban, ott Csau van. A fülbemászó mozgalmi dal ritmusára lassan feloldódni a többségben. Milyen jó megbújni itt a sorok [...]
…ÉS ECHO
Andrea2020-11-16T12:50:38+01:00a GK Társulat előadása Szereplők: Vizin Viktória – mezzoszoprán Gergye Krisztián – táncművész Adél – életnagyságú báb Zeneszerző: Zombola Péter Bábtervező: Hoffer Károly és a Budapesti Bábszínház műhelye Jelmezterv: Zöldy Z. Gergely és Debreczeni Ildikó, a Jelmez-Aart Kft. támogatásával Közreműködők: Accord Quartet és Zombola Péter zongorán Művészeti vezető: Bíró Csilla – Biro Music Management Rendező: Gergye Krisztián Mikor és hol látható a GK Társulat előadása Szereplők: Vizin Viktória – mezzoszoprán Gergye Krisztián – táncművész Adél – életnagyságú báb Zeneszerző: Zombola Péter Bábtervező: Hoffer Károly és a Budapesti Bábszínház műhelye Jelmezterv: Zöldy Z. Gergely és Debreczeni Ildikó, a Jelmez-Aart Kft. támogatásával Közreműködők: Accord Quartet és Zombola Péter zongorán Művészeti vezető: Bíró Csilla – Biro Music Management Rendező: Gergye Krisztián Mikor és hol látható Az „...és Echo” tükörjáték: egy operaénekesnő személyes drámájának története, ami önmagán túlmutatva a görög tragédiák súlyát és elkerülhetetlenségét hordozza. Az élet és a színpadi lét valóságának kontrasztja szürrealitásba hajlik. A hazugságok és igazságok egybemosódnak. Mint, ahogy az életben, itt sem lehet látni tisztán, de az előadás zajlik, amint az élet is. A bábszínház mágiájával olyan magánmitológia jelenik meg, amelyben a tükörkép nem csak visszanéz, de válaszolni is képes. Ez egyfajta fordított Kékszakáll- történet is, amelyben csak Judit van, férfi nélkül, a vár csapdájában. Az előadás hossza: 55 perc Interjú Vizin Viktóriával https://fidelio.hu/zenes-szinhaz/vizin-viktoria-a-szinpadi-magany-iszonyatosan-nagy-magany-144985.html „Független opera [...]
ZELDA – EGY UTOLSÓ VAD NŐ
Andrea2020-12-10T13:32:04+01:00a GK Társulat és a Manna közös produkciója Előadja: Horváth Lili Dramatrug-író: Zöldi Gergely Jelmez: Béres Mónika Produkciós Vezető: Gáspár Anna Rendező: Gergye Krisztián Mikor és hol látható a GK Társulat és a Manna közös produkciója Előadja: Horváth Lili Dramatrug-író: Zöldi Gergely Jelmez: Béres Mónika Produkciós Vezető: Gáspár Anna Rendező: Gergye Krisztián Mikor és hol látható William Luce: The Last Flapper című drámája alapján “1948. március 10-én késő éjszaka tűz ütött ki az Asheville-i Highland Pszichiátria főépületében. A tűz váratlanul gyorsan terjedt. A tűzoltók erőfeszítései ellenére kilenc beteg meghalt. A tűzvész áldozatai között volt a világhírű író, F. Scott Fitzgerald felesége, Zelda. Holttestét csak a papucsa alapján sikerült azonosítani.” Zelda Fitzgerald életének utolsó napját mutatja ez a monodráma, egy megbotránkoztató szerelem legendáját dolgozza fel, egy megtört lélek kimondottan egyoldalú (csak Zelda szemszögét vizsgáló) kizárólagos megközelítésével. Végeredményben mindig és mindenkor egyedül vagyunk, hiába neveznek bennünket társas lénynek. Az erre való rádöbbenés, mindenkiből másféle védekezési reakciót vált ki, és az ezzel való szembenézés képtelenségét, a társas létezés sztereotípiáit sulykoló társadalmi norma különböző skarlát betűkkel bélyegezi meg ezt. Gyógyítani próbálja. A bélyegek, skatulyák létjogosultsága, igazságtartalma persze mindig viszonylagos. Az előadás hossza: 80 perc „Szeretem mindkét végén égetni a gyertyát..” – interjú Horváth Lilivel (potszekfoglalo.hu) „Fiúk és nők bezárva” (tanckritika.hu) „Nagyvad” (szinhaz.net) „Egy utolsó vad nő” (bethlenszinhaz.blogspot.com) FOTÓGALÉRIA Fotók: Kállai-Tóth Anett [...]
ANYÁM SUZUKIJA
Andrea2020-11-16T14:50:47+01:00Játsszák: Stork Natasa Mohai Tamás Író: Oláh-Horváth Sári Látvány: Szűcs Edit Jelmez: Kovács Flóra Drámapedagógus: Jozifek Zsófia Produkciós vezető: Gáspár Anna Rendező: Valcz Péter Mikor és hol látható Játsszák: Stork Natasa Mohai Tamás Író: Oláh-Horváth Sári Látvány: Szűcs Edit Jelmez: Kovács Flóra Drámapedagógus: Jozifek Zsófia Produkciós vezető: Gáspár Anna Rendező: Valcz Péter Mikor és hol látható Dávid (16) sosem ismerte az apját. Anyjával, Andreával (33) élnek kettesben, mióta az eszét tudja. Mint minden fiatalt, őt is érdekli minden, ami magával és az élettel kapcsolatos. Állandó helykeresésben van, aminek származása és az ebből fakadó kérdések is természetes részét alkotják. Dávid érzékeny életkorban van. Tizenhatodik születésnapján végérvényesen pontot akar tenni élete eddigi legnagyobb kérdésére: Ki az apám? “Apám 17 évvel ezelőtt letett az asztalra egy köteg pénzt. Annyit, amennyibe az abortusz került. A pénzt félretettem, nem nyúltam hozzá, csak mindig hozzátettem egy kicsit. Majd megvettem belőle a Suzukit.” Az előadás hossza: 60 perc FOTÓGALÉRIA Fotók: Kállai-Tóth Anett
RADIOAKTÍV
Andrea2020-11-16T14:57:28+01:00A Manna Produkció, valamint Kovács Dániel Ambrus előadásaElőadja:Gyöngy ZsuzsaLátvány: Kovács Dániel AmbrusSzöveg: Kovács Dániel, Gyöngy Zsuzsa, Bíró BenceDramaturg: Bíró BenceJelmez: Tóth HajnalkaFény: Böröcz ÁdámHang: Somorjai MártonAsszisztens: Solténszky RáhelProdukciós vezető: Gáspár AnnaRendező: Kovács Dániel AmbrusKülön köszönet: Radnóti Katalin, Magyar Nukleáris Társaság Mikor és hol látható A Manna Produkció, valamint Kovács Dániel Ambrus előadásaElőadja:Gyöngy ZsuzsaLátvány: Kovács Dániel AmbrusSzöveg: Kovács Dániel, Gyöngy Zsuzsa, Bíró BenceDramaturg: Bíró BenceJelmez: Tóth HajnalkaFény: Böröcz ÁdámHang: Somorjai MártonAsszisztens: Solténszky RáhelProdukciós vezető: Gáspár AnnaRendező: Kovács Dániel AmbrusKülön köszönet: Radnóti Katalin, Magyar Nukleáris Társaság Mikor és hol látható „Mélyen tisztelt Madame Curie,ne nevessen ki, amiért anélkül írok Önnek, hogy lenne bármi okos mondanivalóm. De annyira felháborít, ahogy Önnel bánnak, hogy muszáj valahogy hangot adnom az érzéseimnek. Meggyőződésem, hogy Ön következetesen figyelmen kívül hagyja ezeket a barmokat. Meg kell mondjam, csodálom az intellektusát, motiváltságát és becsületességét, és szerencsésnek tartom magam, hogy megismerhettem Önt Brüsszelben. Igazi öröm, hogy olyan személyiségek vannak köztünk, mint Ön vagy Langevin, akikkel kiváltságos dolog kapcsolatba kerülni. Ha pedig ezek a barmok továbbra is Önnel lesznek elfoglalva, ne olvassa azt a moslékot, hanem hagyja meg azoknak a nyomorultaknak, akiknek fabrikálták.Baráti üdvözlettel,A. Einstein.” Marie Curie, a nő, az anya, a tudós, akit a tudomány történetében egyedülállóan kétszeres Nobel-díjjal tüntettek ki, egyszer a kémia, egyszer pedig a fizika területén.A Sorbonne első női professzora, aki férje halála után átvette katedráját és pontosan ugyanott folytatta az óráját, [...]
EDITH ÉS MARLENE
Andrea2020-11-16T15:14:16+01:00Játsszák: Edith: Botos Éva Marlene: Nagy-Kálózy Eszter Momone: Kecskés Karina Leplée / Raymond: Marton Róbert ŰMarcel / Theo: Nagy Dániel Viktor Zongorista: Wágner Puskás Péter Harmonikás: Agnecz Katalin / Szokolai Zoltán Díszlet: Horgas Péter Produkciós vezető: Gáspár Anna Produkciós asszisztens: Teklesz Zsuzsa Rendező munkatársa: Kis-Kádi Judit Rendezőasszisztens: Ladányi Cleo Rendező: Mészáros Márta Mikor és hol látható Játsszák: Edith: Botos Éva Marlene: Nagy-Kálózy Eszter Momone: Kecskés Karina Leplée / Raymond: Marton Róbert ŰMarcel / Theo: Nagy Dániel Viktor Zongorista: Wágner Puskás Péter Harmonikás: Agnecz Katalin / Szokolai Zoltán Díszlet: Horgas Péter Produkciós vezető: Gáspár Anna Produkciós asszisztens: Teklesz Zsuzsa Rendező munkatársa: Kis-Kádi Judit Rendezőasszisztens: Ladányi Cleo Rendező: Mészáros Márta Mikor és hol látható Az előadás Edith Piaf és Marlene Dietrich életét, barátságát tárja elénk. Mészáros Márta rendezésében az előadás a Nőről, a nőiességről, a két zseniális énekes-színész legendáról, valamint az őket életre keltő Botos Éváról és Nagy-Kálózy Eszterről szól. "A darab a prágai, a pozsonyi és a varsói bemutatók után ismét hazatért, és megint két csodálatos színésznő lép benne színpadra. A francia Edith Piaf és a német Marlene Dietrich találkozása sorsszerű volt. A 20. század két zsenije szélsőségesen más habitust képviselt: Piaf az önpusztító szenvedély, Dietrich a végletes fegyelem és profizmus útján járt." "Különös élmény számomra, hogy bő huszonöt év után újra életre kel Budapesten az Edith és Marlene, amit Mészáros Márta biztatására írtam a Pesti színháznak, és amit ismét ő rendez. [...]











